12.10.2009

KÄVELY 8.10.09

Laskujeni mukaan olen tämän projektin aikana/tähän mennessä tehnyt 35 kävelyä. Aika monta tuntia ja mailia takana.

Huomaan, että projekti on muuttanut suhdettani niihin paikkoihin, missä olen sattunut tepastelemaan. Muistan hyvin eri polut, talonkulmat, seudut, aukeat, auringonlaskut; nyt tiedän paremmin, milloin eri ihmisryhmät ovat liikkeellä ja millaisia toimintoja eri kellonaikoina tapahtuviin kävelyihin liittyy (esimerkiksi: Klo 11 asti mummot torilla. Klo 17 alkaen: koiranulkoiluttajat. Klo 22 jälkeen: nuoriso dokaamassa).

Huomaan, että suhtaudun nostalgisesti niihin paikkoihin, joissa olen kävellyt tämän proggiksen tiimoilla. Tänään satun muutaman kerran sellaisille poluille, joissa olen ollut aiemminkin (jollakin näistä 35 kävelykerrasta). Ajattelen aikaisemmalla kävelyllä olevaa itseäni jonkinlaisella oudolla lempeydellä... Suorastaan näen minut, aivan Marty Paluu tulevaisuuteen -elokuvassa, silloin kun hän palaa menneisyydestä tulevaisuuteen, joka onkin jo menneisyyttä... Tuolla minä kuljin silloin... oli kesä...

Aivan kuin aikaisempi minäni olisi jotenkin tämänpäiväistä viattomampi, tietämättömämpi ja puhtaampi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti